Minu

Tytuł oryginalny:
Minoes
Autor:
Annie Maria Geertruida Schmidt (1911-1995)
Tłumacz:
Joanna Borycka-Zakrzewska
Wydawcy:
Wydawnictwo Polityka (2017)
Hokus-Pokus (2006)
Wydane w seriach:
Cała Polska Czyta Dzieciom
Kolekcja książkowa Cała Polska Czyta Dzieciom Fundacji "ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom" oraz tygodnika Polityka
ISBN:
83-60402-02-7, 978-83-64076-57-2
978-83-64076-69-5
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...

Kolekcja 15 książek dla dzieci i młodzieży w wieku od 5 do 13 lat, do czytania wspólnie z rodzicami i dziadkami. W kolekcji znalazły się znakomite tytuły uznanych autorów, wszystkie zostały pięknie zilustrowane przez Anitę Głowińską. Książki rekomenduje Fundacja ABCXII Cała Polska Czyta Dzieciom, której celem jest propagowanie lektur rozwijających u dzieci wrażliwość i poczucie humoru, a także przekazywanie pozytywnych wartości.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Annie Maria Geertruida Schmidt (1911-1995)
Tłumacz:Joanna Borycka-Zakrzewska
Ilustracje:Joanna Borycka-Zakrzewska
Wydawcy:Wydawnictwo Polityka (2017) Hokus-Pokus (2006)
Serie wydawnicze:Cała Polska Czyta Dzieciom Kolekcja książkowa Cała Polska Czyta Dzieciom Fundacji "ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom" oraz tygodnika Polityka
ISBN:83-60402-02-7 978-83-64076-57-2 978-83-64076-69-5
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 11 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo