Dopuszczalne ryzyko

Tytuł oryginalny:
Acceptable risk
Autor:
Robin Cook
Tłumaczenie:
Marta Lewandowska
Marta Klimek-Lewandowska ...
Wydawcy:
Dom Wydawniczy Rebis (2000-12002)
Wydawnictwo Rebis (2000-2011)
Prima (1996-1997)
Świat Książki (1996)
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.0 (4 głosy)

Klasyczny thriller medyczny Robina Cooka zekranizowany w 2001 przez W. A. Grahama. Biochemik Edward Armstrong prowadzi badania nad lekiem antydepresyjnym o roboczej nazwie Ultra. Po dobrze rokujących eksperymentach na zwierzętach postanawia przetestować środek na sobie i współpracownikach. Próby wypadają pomyślnie, ale niektórzy żalą się na chwilowe zaniki pamięci, a wkrótce potem w pobliżu laboratorium zostają odnalezione ciała zmasakrowanych zwierząt. Kimberly Stewart, dziewczyna Armstronga, zaczyna podejrzewać, że Ultra wywołuje zaskakujące i straszliwie niebezpieczne skutki uboczne... Dopuszczalne ryzyko to najbardziej szokujący dreszczowiec Robina Cooka, poruszający niezwykle aktualny problem zagrożeń związanych z zażywaniem leków antydepresyjnych. Robin Cook uważany jest za mistrza thrillera medycznego. Ukończył medycynę na Uniwersytecie Columbia, a także studia podyplomowe na Harvardzie. Jest autorem takich bestsellerowych powieści, jak: Coma (zekranizowana przez Michaela Crichtona), Wstrząs, Marker, Czynnik krytyczny, Kryzys, Ciało obce.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo dobra książka Cooka. Ciekawy wątek palenia czarownic, interesująca teoria odnośnie ówczesnych "opętań", wciągająca akcja i atmosfera. Czyta się bardzo dobrze. Polecam.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Robin Cook
Tłumaczenie:Marta Lewandowska Marta Klimek-Lewandowska Marta Klimek
Wydawcy:Dom Wydawniczy Rebis (2000-12002) Wydawnictwo Rebis (2000-2011) Prima (1996-1997) Świat Książki (1996)
ISBN:83-7129-244-9 83-7152-013-1 83-7152-075-1 978-837120-965-9 978-83-7510-376-2 978-83-8062-113-8 978-837120-965-7
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 36 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo