Sztuka dla sztuki

Tytuł oryginalny:
Artistic licence
Autor:
Katie Fforde
Tłumacz:
Monika Wyrwas-Wiśniewska
Wydawcy:
Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA (2005)
Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza SA (2005)
Wydane w seriach:
Seria z Wachlarzem
Seria z Wachlarzem - Muza
ISBN:
978-83-7319-618-6, 978-83-7518-618-8
Autotagi:
druk

Thea Orville przeżyła zawód miłosny; porzuca obiecującą karierę fotoreporterki i przenosi się na prowincję. Zarabia na życie, wynajmując pokoje studentom. Czuje się nieszczęśliwa, dlatego razem z przyjaciółką, Molly, jedzie na wycieczkę do Francji. Poznaje tam fascynującego, znacznie od siebie młodszego, irlandzkiego malarza, Roryłego, i przyjmuje jego zaproszenie do Irlandii, gotowa przeżyć płomienny romans. Życie krzyżuje jednak jej romantyczne plany. Na progu domu Roryłego pojawia się Molly, nie tylko ze swą irytującą siostrzenicą Petal, ale również z tajemniczym kuzynem Benem i jego synem Tobym. I to akurat w momencie, kiedy suka Roryłego zaczyna się szczenić... Czy Thei uda się zdobyć nieprzystępnego Bena, czy raczej pozostanie przy przystojnym, choć niestałym Rorym? Czy zdoła otworzyć galerię sztuki i odbudować swą zawodową karierę? I jak poradzi sobie sama z szóstką niesfornych szczeniąt? Katie Fforde jest autorką popularnych w Wielkiej Brytanii współczesnych romantycznych powieści. Mieszka w wiejskim domu w Gloucestershire z mężem, trójką dzieci, kotami i psami. [opis wg okl. Muza, 2005]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
malr35
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo