Przyjaciółki i niezła heca

Tytuł oryginalny:
Ghoulfriends just want to have fun
Autor:
Gitty Daneshvari
Ilustracje:
Darko Đorđević
Tłumacz:
Ewa Pater-Podgórna
Wydawca:
Wydawnictwo Bukowy Las (2013-2014)
Wydane w seriach:
Monster High
Monster High - Gitty Daneshvari
ISBN:
978-83-63431-32-7, 978-83-63431-54-9
978-83-63431-55-6, 978-83-7414-799-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza

Trzy przyjaciółki z Monster High: Robecca, Rochelle i Venus zadomowiły się już w Straszyceum i z zapałem uczestniczą w życiu szkoły. Rochelle uczy trolle dobrych manier, Robecca ostro trenuje w drużynie rolkolady, a Venus wraz z Lagooną Blue pracują nad stworzeniemů szkolnego kompostownika. Na dziewczyny czeka wiele wyzwań: straszliwie przystojni chłopcy, grupki niezbyt życzliwych koleżanek i przerażające przedmioty, takie jak Szalona Chemia, Ge-ogr-afia i Wychowanie (Meta)fizyczne. Jakby tego było mało, podczas lekcji w Katakumbach dziewczyny wpadają na pewien groźny trop...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo