Szkoła Strachu:

jeszcze nie koniec lekcji!

Tytuł oryginalny:
School of Fear
class is not dismissed!,
Autor:
Gitty Daneshvari
Tłumacz:
Rafał Lisowski
Ilustracje:
Carrie Gifford
Wydawca:
WAB (2010-2012)
ISBN:
978-83-7414-799-6, 978-83-7747-676-5
978-83-77-476-65, 978-83-7414-799-9
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
5.0

Czy ktoś wie, co to jest arachibutryfobia? To lęk przed masłem orzechowym przyklejającym się do podniebienia. Bohaterowie Szkoły Strachu udowadniają, że bać się można się prawie wszystkiego. Ale też, że można z tym walczyć! Madeleine czuje strach przed owadami, przede wszystkim pająkami; Lulu ma klaustrofobię; Garrisona paraliżuje lęk przed dużymi zbiornikami wodnymi; a Theo jak na nastolatka zbyt często myśli o śmierci. Żeby pomóc w przezwyciężeniu tych fobii, rodzice wysyłają ich na wakacje do Szkoły Strachu, prowadzonej przez tajemniczą panią Wellington. Dzieci ogarnia przerażenie na myśl, że w tej dziwnej szkole będą musiały spędzić dwa miesiące - w dodatku jako jedyni jej uczniowie. A wystraszą się jeszcze bardziej, gdy dowiedzą się, co naprawdę je czeka... Szkoła Strachu to książka dla dzieci, które przekonały się, co to strach i lęk, i tych, które nie chcą się już więcej bać.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo