Tajemnica lorda Listerdale'a

Tytuł oryginalny:
Listerdale Mystery
Autor:
Agatha Christie (1890-1976) ...
Tłumacz:
Adela Drakowska
Wyd. w latach:
1997 - 2015
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

Zbiór opowiadań mistrzyni kryminału opublikowany w latach trzydziestych XX wieku. Wprawdzie opowiadania mają więcej wspólnego z powieścią awanturniczą niż z kryminałem, ale dla miłośników klasycznej „czarnej prozy” też coś się znajdzie. Choćby zmodernizowana wersja bajki o Sinobrodym. Autorka umieszcza akcję większości opowiadań w tak zwanych wyższych sferach, do których jej stosunek trudno nazwać jednoznacznym.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Szmaragd radży Domek Pod Słowikami Wypadek Przygoda pana Eastwooda Dziewczyna z pociągu Jane szuka pracy Łabędzi śpiew Owocna niedziela Złoty róg Metamorfoza Edwarda Robinsona Piosenka za sześć pensów
Autorzy:Agatha Christie (1890-1976) Mary Westmacott (1890-1976)
Tłumacz:Adela Drakowska
Wydawcy:Publicat (2015) Dolnośląskie Oddział Publicat (2015) Wydawnictwo Dolnośląskie (1997-2015) Hachette Livre Polska (2003-2004) Edipresse Polska
Serie wydawnicze:Klasyka Kryminału Seria z Gawronem Agatha Christie Kolekcja kryminałów Klasyka Kryminału (Wydawnictwo Dolnośląskie)
ISBN:83-7023-574-3 83-7184-728-9 83-7384-371-X 978-83-271-5103-2 978-83-271-5176-6 978-83-271-5422-4
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 23 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo