Zośka gaduła

Tytuł oryginalny:
Sophie the chatterbox
Autor:
Lara Bergen
Ilustracje:
Laura Tallardy
Tłumacz:
Anna Niedźwiecka ...
Wyd. w latach:
2012 - 2014
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

Kiedy Zosia przyznała się do podrzucenia węża do szuflady biurka pani Muchy, stwierdziła, że uczciwość popłaca! Od tamtej pory ta rezolutna uczennica trzeciej klasy pragnie prawdy, całej prawdy i tylko prawdy. A prawda bywa bolesna. Zośka tak dużo mówi, i to mówi uczciwie, że uczniowie zaczynają przezywać ją Gadułą (a nie o takie imię Zosi chodziło!). Zośka nie może i nie chce kłamać... Ma jednak z tego powodu mnóstwo kłopotów! '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Lara Bergen
Ilustracje:Laura Tallardy
Tłumaczenie:Anna Niedźwiecka Anna Niedźwiecka-Medek
Wydawcy:Wilga - Grupa Wydawnicza Foksal (2014) IBUK Libra (2014) Wilga (2014) Wydawnictwo Hachette Polska (2012-2013) Grupa Wydawnicza Foksal
ISBN:978-83-280-0278-4 978-83-7739-990-3 978-83-7739-992-7 978-83-7881-403-0 978-837739-902-7
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo