Nowe przygody Filonka Bezogonka

Tytuł oryginalny:
Pelle Svanslös pa äventyr
Tłumacz:
Zygmunt Łanowski (1911-1989) ...
Autor:
Gösta Lars August Knutsson (1908-1973)
Ilustracje:
Stanisław Rozwadowski (1923-1996)
Danuta Niemirska (1919-2012) ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Nasza Księgarnia (197-2013)
Krajowa Agencja Wydawnicza (1973-1995)
Krajowa Agencja Wydawnicza RSW Prasa-Książka-Ruch (1987)
Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych (1985)
Autotagi:
druk
epika
książki
Więcej informacji...
4.6 (5 głosów)

Bohaterem książki jest niezwykle popularny na całym świecie kotek Filonek Bezogonek. Ogonek stracił tuż po urodzeniu. Na wiejskim podwórku, gdzie mieszkał, wszystkie koty się z niego wyśmiewały. Pewnego razu przypadkowo trafia do rodziny mieszkającej w mieście, gdzie już pozostaje na stałe. Birgitta, jej brat Olle, mama i tatuś - wszyscy bardzo kochają Filonka. Niestety, nie wszystko układa się bezproblemowo. Okazuje się, że w mieście też są koty, które za Filonkiem nie przepadają, a najbardziej Filonka nie lubi starszy kot Mons...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Pelle Svanslös pa nya äventyr
Tłumaczenie:Zygmunt Łanowski (1911-1989) Stanisław Rozwadowski (1923-1996) Jerzy Łanowski
Autor:Gösta Lars August Knutsson (1908-1973)
Ilustracje:Stanisław Rozwadowski (1923-1996) Danuta Niemirska (1919-2012) Zygmunt Łanowski (1911-1989) Jadwiga Abramowicz Wanda Niemirska
Lektor:Mieczysław Czechowicz (1930-1991)
Wydawcy:Wydawnictwo Nasza Księgarnia (197-2013) Krajowa Agencja Wydawnicza (1973-1995) Krajowa Agencja Wydawnicza RSW Prasa-Książka-Ruch (1987) Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych (1985)
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna Lektura Szkolna - Nasza Księgarnia klasa 2 Filonek Bezogonek Lektury Ucznia klasa 2, szkoła podstawowa Lektury Szkolne. Kl. 2 Lektura Szkolna - Krajowa Agencja Wydawnicza
ISBN:83-03-00432-8 83-03-02137-0 83-03-03543-6 83-10-09823-5 83-10-10338-7 83-10-10704-8 83-10-10945-8 83-10-07-867-6 978-83-10-11545-4 831078676
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna nagrania opowiadania powieści proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 155 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo