Legendy Pienin

Autor:
Urszula Janicka-Krzywda (1949-2015)
Ilustracje:
Jan Bieda
Wydawca:
Wydawnictwo FORMA (1996-2007)
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
Więcej informacji...

Legendy, zamieszczone w książce, powstały w oparciu o autentyczne opowieści, przekazywane z pokolenia na pokolenie. Opisane z dużym talentem literackim, interesująco, barwnie, intrygują i wciągają czytelnika.Fragment: Działo się to wtedy, gdy kraj nad Dunajcem pustoszyli Tatarzy. Dzieci i młodych, silnych mężczyzn brali w jasyr, by potem sprzedawaæ w dalekiej Azji, zaś najbardziej byli łasi na urodziwe niewiasty. Na nieszczęsne branki czekały pogańskie haremy i życie z dala od swoich, we łzach i hańbie. Kto nie popadł w niewolę - ginął. Kryli się przed najeźdźcami ludzie w lasach, w górskich ostępach, w skałach. Nie drżały przed nimi tylko warowne, mocne zamczyska jak ten w Niedzicy. Próbowali okoliczni mieszkańcy szukać także schronienia za jego murami, ale pan na zamku, człowiek okrutny i podły, zamknął bramy przed nieszczęsnymi w obawie, że ciasnota i konieczna oszczędność żywności uczyni życie jego i jego familii mniej wygodnym i przyjemnym.[lubimyczytac]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Urszula Janicka-Krzywda (1949-2015)
Ilustracje:Jan Bieda
Wydawca:Wydawnictwo FORMA (1996-2007)
ISBN:8387481378 83-902965-5-1 83-902965-8-6 978-83-60675-01-4 83-90296-8-6
Autotagi:beletrystyka druk książki literatura
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo