Zespół Aspergera:

kompletny przewodnik

Tytuł oryginalny:
Complete guide to Asperger's syndrome
Autor:
Tony Attwood
Tłumacz:
Anna Sawicka-Chrapkowicz
Wydawca:
Grupa Wydawnicza Harmonia (2012-2023)
ISBN:
978-83-7744-030-8, 978-83-8309-334-5
Autotagi:
druk
książki
poradniki
Więcej informacji...

Niniejsza książka jest przeznaczona dla wszystkich zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA) - psychologów, terapeutów, rodziców i osób z tym zaburzeniem. To lektura obowiązkowa także dla nauczycieli, szczególnie przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej. Autor porusza istotne zagadnienia dotyczące diagozy i funkcjonowania ludzi z ZA, opisuje ich trudności, ale także podkreśla mocne strony - wprowadza nas w niezwykły świat osób o innej wrażliwości, zwłaszcza społecznej. Wnikliwe obserwacje i doniesienia kliniczne zilustrowano opisami przyoadków i wypowiedziami ludzi z ZA. Zespół Aspergera. Kompletny przewodnik przedstawia niezwykłą wartość zarówno dla teoretyka, jak i parktyka.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Tony Attwood
Tłumacz:Anna Sawicka-Chrapkowicz
Wstęp:Ewa Pisula
oraz:Anna Sawicka-Chrapkowicz
Wydawca:Grupa Wydawnicza Harmonia (2012-2023)
ISBN:978-83-7744-030-8 978-83-8309-334-5
Autotagi:druk książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura stosowana podręczniki poradniki poradniki i przewodniki publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 20 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo