Akademia pana Kleksa

Autor:
Jan Brzechwa (1900-1966) ...
Ilustracje:
Jan Marcin Szancer (1902-1973)
Jakub Kuźma ...
Wyd. w latach:
1900 - 2103
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
3.6 (22 głosy)

Do niezwykłej szkoły - Akademii pana Kleksa - mieszczącej się przy ulicy Czekoladowej, trafia Adaś Niezgódka, chłopiec którego prześladuje pech. W szkole jednak okazuje się niezwykle zdolny i w krótkim czasie zostaje ulubieńcem profesora - uczestniczy w przygotowaniu potraw z kolorowych szkiełek, przygląda się leczeniu chorych sprzętów, udaje mu się nawet, wzorem pana Kleksa, unieść się w powietrze i dolecieć do psiego raju. Adaś jest także powiernikiem szpaka Mateusza, który jest wielkim przyjacielem profesora. Mateusz opowiada chłopcu o swojej przeszłości - był księciem, ale zabił króla wilków i za karę wilki spustoszyły jego kraj, a on sam zamienił się w ptaka dzięki cudownej czapce bogdychanów, podarowanej mu przez doktora Paj-Chi-Wo. Tematem powieści są przygody chłopców, których wychowuje i uczy pan Kleks. Nauka w Akademii pobudza wyobraźnią, jest zabawą, w trakcie której chłopcy bez wysiłku mogą przyswoić sobie wiedzę. Profesor dba, by jego wychowankowie uczyli się także obowiązkowości, odpowiedzialności. [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka o chłopcu, który po śmierci swego psa wstępuje do Akademii pana Kleksa. Przeżywa różne przygody. Lektura dla klasy 4 szkoły podstawowej.
    +3 wyrafinowana
  • Naprawde fajna książka wszystkim polecam. Nie tylko dla dzieci, ale także dla osób dorosłych. Książka ta opowiada o chłopcu Adamie Niezgódce, który przeżywa przygody w "Akademii pana Kleksa."
  • Bardzo fajna lektura
    -1 nieprzydatna
  • Książka jest fajna i mogę ją polecić wielu osobą;
    -1 nieprzydatna
Dyskusje
  • Komentarze
    Przyznaję rację, dzieci z naszej szkoły bardzo lubią tę lekturę i często głosują na nią w akcji Książka Miesiąca.
    Odpowiedzi: 0, ost. zmiana: 10.01.2013 17:52
    biblioteka59   
    [awatar]
    biblioteka59
Przejdź do forum
Sowusia
PolaTom
Opis
Inne tytuły:Tryumf Podróże streszczenie, problematyka notatki na marginesie, szczegółowe opracowanie, streszczenie Podróże Pana Kleksa Tryumf pana Kleksa
Autorzy:Jan Brzechwa (1900-1966) Jan Marcin Szancer (1902-1973) Jakub Kuźma Mikołaj Kalmer Jacek Skrzydlewski Lucyna Szary Artur Piątek Piotr Fronczewski Krzysztof Gradowski (1943-2021) Suren Vardanian Zbigniew Seweryn Krzysztof Kolberger (1950-2011) BrzechwaJ. Jan Wiktor Lesman (1898-1966) Agnieszka Nawrot
Ilustracje:Jan Marcin Szancer (1902-1973) Jakub Kuźma Jan Brzechwa (1900-1966) Mikołaj Kalmer Jacek Skrzydlewski Artur Piątek Suren Vardanian Bohdan Butenko (1931-2019) Małgorzata Goździewicz Zbigniew Seweryn Jacek Kuźma Marian Winiecki Agata Łuksza Jarosław Żukowski
Opracowanie:Lucyna Szary Bohdan Butenko (1931-2019) Tadeusz Gajl Agnieszka Sabak
Lektorzy:Piotr Fronczewski Zespół Dziecięcy Akademia Pana Kleksa Edyta Geppert Krzysztof Kolberger (1950-2011) Zdzisława Sośnicka Sławomir Wronka Leon Niemczyk (1923-2006) Adaś Wronka
Reżyseria:Krzysztof Gradowski (1943-2021) Wojciech Kępczyński
Kompozytor:Andrzej Korzyński (1940-2022)
Zdjęcia:Zygmunt Samosiuk (1939-1983)
Opracowanie graficzne:Bohdan Butenko (1931-2019)
Libretto:Wojciech Kępczyński Daniel Wyszogórski
Wokal:Piotr Fronczewski Edyta Geppert Zdzisława Sośnicka
Fotografia:Eugeniusz Gawrysiak
oraz:Piotr Fronczewski
Wydawcy:Wydawnictwo Greg (2013-2103) Wydawnictwo Siedmioróg (1990-2022) Wydawnictwo Edukacyjne Greg (2017) Wydawnictwo Zielona Sowa (2008-2017) Edipresse Polska (2016) Wydawnictwo Sara (2000-2014) Wydawnictwo Ibis (2010-2013) Księgarnia Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski (2010-2012) Agencja Artystyczna MTJ (2011) Telewizja KinoPolska (2011) Sony Music Entertainment (2000-2011) Biblioteka Akustyczna (2010) Teatr Muzyczny Roma (2007) Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza G P (1999-2006) Wydawnictwo G P (1999-2003) Podsiedlik-Raniowski i Spółka (2001) Wydawnictwo Kama (1986-2000) Wydawnictwo PWW (1998) Nasza Księgarnia (1997) Oficyna Wydawnicza GMP (1956-1997) Werset (1996) Krajowa Agencja Wydawnicza (1991-1994) Polski Dom Wydawniczy (1977-1993) Wydawnictwo Punkt (1900-1991) Dom Wydawniczy Jota (1989) Jota (1989) Polton (1983-1988) Wydawnictwo Czytelnik (1956-1987) Muza (1986) Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych (1985) Związek Niewid (1985) Agencja Producentów Filmowych (1983) Spółdzielnia Wydawnicza Czytelnik (1958-1964) Oficyna Wydawnicza G P Henryk Gościański Karol Prętnicki Wydawnictwo Kama Jolanta Urban GMP Przedsiębiorstwo Wydawniczo-Handlowe Siedmioróg Oficyna Wydawnicza G P Henryk Gościański i Karol Prętnicki
Serie wydawnicze:Lektura Lektury Szkolne Kolorowa Klasyka Pan Kleks Zielona Biblioteka Lektura (Greg) Kanon Lektur Lektury Ucznia klasa 4 Lektura Dobrze Opracowana Lektury Szkolne - Sara opracowanie polecane przez nauczycieli i egzaminatorów Baśnie Wszech Czasów Kolorowy Świat Lektur Lektura - Siedmioróg Obowiązkowe Lektury Szkolne szkoła podstawowa Czytaj Baśnie z Szancerem Kanon Literatury Dziecięcej Lektura dla szkół podstawowych Lektury Dla Klasy IV Szkoły Podstawowej Literatura Klasyczna literatura dla dzieci Przygody pana Kleksa
ISBN:5900192001715 9788371532993 83-03-03401-4 83-07-00712-7 83-07-01267-8 83-7043-044-9 83-7043-088-0 83-7153-032-3 83-7153-212-1 83-7153-298-9 83-7153-301-2 83-7153-302-0 83-7153-319-5 83-7162-196-5 83-7162-944-3 83-7212-812-X 83-7254-228-7 83-7254-494-8 83-7272-085-1 83-7272-097-5 83-7297-028-9 83-85193-08-1 83-85217-00-2 83-85311-30-0 83-85959-22-X 83-86754-53-2 83-87368-73-3 83-87571-44-X 978-83-2797-865-3 978-83-62202-34-8 978-83-7162-529-9 978-83-7254-869-6 978-83-7254-884-9 978-83-7272-099-3 978-83-7272-232-4 978-83-7272-254-6 978-83-7272-268-3 978-83-7297-117-3 978-83-7297-865-3 978-83-7435-825-5 978-83-7437-515-3 978-83-7437-516-0 978-83-7517-445-8 978-83-7517-446-5 978-83-7517-447-2 978-83-7517-448-9 978-83-7568-965-5 978-83-7623-189-1 978-83-7699-218-1 978-83-7791-122-8 978-83-7945-517-1 978-83-7983-991-9 978-83-8279-496-0 83-87571-44-X 11026099 8387571X 83-7153-212 83-7297-028 83797-028-9 83-3-03389-1 83-8757-44-X 83-03-03101-4 83-07-01027-8 83-07-01207-8 83-7152-032-3 83-7153-928-9 83-7162-195-5 83-7162-196-2 83-7297-865-3 83-7298-028-9 83-7623-189-1 83-7162-1196-5 978-83-72970117-3 978-83-7272-097-5 978-83-7272-099-1 978-83-7291-117-3 978-83-7297-028-9 978-83-7297-117-X
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika fantastyka historia ikonografia kasety magnetofonowe książki liryka literatura literatura piękna literatura stosowana nagrania opowiadania podręczniki powieści proza publikacje dydaktyczne reprodukcje szkoły podstawowe zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 510 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo