Dziennik: 1962-1969

Inne tytuły:
Dziennik T. 1,
Autor:
Sławomir Mrożek (1930-2013)
Wydawcy:
Legimi (2019)
Wydawnictwo Literackie Oficyna Literacka Noir sur Blanc (2010-2019)
Wydaw. Literackie (2010)
ISBN:
978-83-08-04493-3, 978-83-08-04845-0
Autotagi:
druk
historia
literatura
Więcej informacji...
3.0 (2 głosy)

Prezentowany pierwszy tom "Dziennika" obejmuje lata 1962-1969, pisany był początkowo w Warszawie, później na emigracji: od 1963 r. we Włoszech, a od 1968 r. w Paryżu. W zamyśle młodego Mrożka spisującego swoje refleksje i przemyślenia, "Dziennik" nie był przeznaczony do publikacji. Widoczne jest to w trakcie lektury - zdarzają się nie do końca zrozumiałe wywody, brak logiki w następujących po sobie zdaniach, co przydaje tylko zapiskom Mrożka autentyczności. Wydawca ograniczył się do niezbędnych korekt oraz przetłumaczenia niewielkich fragmentów napisanych w obcych językach. Zapiski Mrożka są rozrachunkiem z samym sobą, miejscem wylewania żalu po porażkach i cieszenia się sukcesami. Jest to lektura trudna, wymagająca niemałego obycia czytelniczego.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ciężka lektura, jak dla mnie nie do przebrnięcia.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Dziennik T. 1, Dzienniki 1962-1969
Autor:Sławomir Mrożek (1930-2013)
Wydawcy:Legimi (2019) Wydawnictwo Literackie Oficyna Literacka Noir sur Blanc (2010-2019) Wydaw. Literackie (2010)
ISBN:978-83-08-04493-3 978-83-08-04845-0
Autotagi:autobiografie biografie druk elementy biograficzne historia książki literatura
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 18 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo