Muzeum tajemnic

Tytuł oryginalny:
Maths quest
Autor:
David Glover
Tłumacz:
Jacek Drewnowski
Ilustracje:
Tim Hutchinson
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2011-2015)
Wydane w seriach:
Matematyczne Śledztwo
ISBN:
978-83-7895-656-3, 978-83-7895-657-0
978-83-7895-697-0
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
5.0 (4 głosy)

Matematyczna tajemnica pełna LICZB Trwa wyścig z czasem, by rozwiązać zagadki i uratować Złoty Skarb przed złodziejami. Jeśli Ci się nie uda, skarb przepadnie na zawsze! Seria książek „Matematyczne śledztwo” ma za zadanie zachęcać dzieci do ćwiczenia i stosowania w praktyce zdolności matematycznych poprzez wciągające historie kryminalne. Książka pełni funkcję gry, w której dziecko musi rozwiązywać zadania matematyczne, by podążać do pasjonującego rozwiązania. Książki z tej serii nie mają klasycznej struktury. Czytelnik „skacze” po nich w przód i w tył, zależnie od odpowiedzi na poszczególne pytania. Przy prawidłowych rozwiązaniach przechodzi do dalszej części opowieści. W przypadku błędnej odpowiedzi narrator wyjaśni zagadnienie matematyczne, po czym odeśle czytelnika z powrotem do danego zadania. Dodatkową pomoc stanowi słowniczek na końcu książek. Zostań bohaterem! Stwórz własną przygodę. Rozwiązuj zadania, które zdecydują o przebiegu akcji. Wypełnij misję, a przy tym szlifuj swoją wiedzę matematyczną!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • świetna! rozwijająca zdolności matematyczne dziecka (dzieci naprawdę potrafią to rozwiązać, choć nie zawsze w taki sposób, jak dorośli)
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo