Kraków dla początkujących

Autor:
Leszek Mazan
Ilustracje:
Andrzej Mleczko
Wydawcy:
Oficyna Wydawniczo-Handlowa Anabasis (1994-2011)
COIT
ISBN:
83-85931-01-5, 978-83-85931-26-3
Autotagi:
druk
książki
2.0

Pierwsze wydanie "Krakowa dla początkujących" szybko zaczytano na strzępy. Wydanie drugie tez rozeszło się jak chrupiące bułeczki, ale obchodzono się z nim już ostrożniej, bo książki zaczynały być na sposób kapitalistyczny drogie. Na pozycję trzeciego wydania Mazan zareagował niczym książę Krak z pana Andrzejowej "dobranocki": - "Nie ma zgody! Przecież to trzeba napisać całkiem na nowo!Wszystko diametralnie sie zmieniło, to już nie ten ciemny Rynek, nie te Błonia, nie ten Wawel, nie ta wieża Mariacka, nie ta technika korzystania z wychodka!" (merlin.pl)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • nie pociagnęło mnie pióro Mazana
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo