Narrenturm

Autor:
Andrzej Sapkowski
Wydawcy:
Niezależna Oficyna Wydawnicza superNOWA (2002-2014)
Polskie Radio SA Audioteka. pl (2009)
SuperNOWA - Niezależna Oficyna Wydawnicza NOWA (2004)
Wydane w seriach:
Trylogia husycka
ISBN:
83-7391-200-2, 978-83-7054-153-8
978-83-91356-3-7, 978-83-7054-199-9
Autotagi:
druk
powieści
3.5 (2 głosy)

Część pierwsza znakomitej trylogii Andrzeja Sapkowskiego. Koniec świata w Roku Pańskim 1420 nie nastąpił. Nie nastały Dni Kary i Pomsty poprzedzające nadejście Królestwa Bożego. Świat nie zginął i nie spłonął. Przynajmniej nie cały. Ale i tak było wesoło. Zwłaszcza Reinmarowi z Bielawy, zwanemu także Reynevanem, zielarzowi i uczonemu medykowi, spokrewnionemu z wieloma możnymi ówczesnego świata. Młodzieniec ów, zakochawszy się w pięknej i obdarzonej temperamentem żonie śląskiego rycerza, przeżywa niezapomniane chwile miłosnych uniesień. Do czasu, kiedy wyłamując drzwi, wdzierają się do komnaty krewniacy zdradzanego małżonka. I w tym momencie Reynevanowi przestaje być wesoło. Komentując Reynevanową skłonność do zakochiwania się, Zawisza Czarny, rycerz bez skazy i zmazy, stwierdził: Oj, nie umrzesz ty, chłopaczku, śmiercią naturalną!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Znakomita audioepopeja, przywodząca na myśl najlepsze produkcje spod znaku 'Teatrzyku Zielonego Oka' czy 'Codziennej powieści w wydaniu dźwiekowym'. Sapkowski, mimo że buc, bufon i egot, obdarzony został niesssamowitym darem słowa. Co prawda 'Trylogia husycka' z racji przeładowania makaronizmami, wtrętami filozoficzno-teologicznymi i historycznymi, jest zemstą Sapkowskiego na czytelnikach, jednak jak żadne inne jego dzieło sprawdza się w formie słuchowiska (mimo początkowej irytacji jaką wzbudzać mogą maniery niektórych odtwórców). 24h pochłania się w... 24h.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo