Cała Polska Czyta Dzieciom: Moje drzewko pomarańczowe

Tytuł oryginalny:
Meu pé de laranja lima
Inne tytuły:
historia chłopczyka, który pewnego dnia zrozumiał, czym jest ból...
historia chłopca, który pewnego dnia zrozumiał, czym jest ból...
Autor:
José Mauro de Vasconcelos (1920-1984)
Tłumacz:
Teresa Tomczyńska
Wyd. w latach:
2007 - 2011
Wydane w seriach:
Cała Polska Czyta Dzieciom
Kolekcja książkowa Cała Polska Czyta Dzieciom Fundacji "ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom" oraz tygodnika Polityka
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.0

Czy można być dorosłym mając pięć lat? Mały Zeze dużo wie o życiu. Wie, co to głód, bieda, smutek i cierpienie. Rozumie potrzeby bezrobotnego ojca i maleńkiego brata, ale jego potrzeb nie dostrzega prawie nikt. Zeze jest wrażliwy i szalony, bywa łobuziakiem i aniołem. Ma niezwykłą wyobraźnię, własny świat, w którym rozmawia z drzewkiem pomarańczowym i nietoperzem, tworzy dla swego braciszka ZOO i Europę, a w jego piersi wibruje głos ptaszka. Daje innym swą miłość, ale niewiele dostaje w zamian. Zeze, bity i poniżany, nie poddaje się jednak i ocala w sobie zachwyt nad światem. Ale sama wyobraźnia nie zaspokoi głodu miłości, dlatego chłopiec docenia każdy przejaw dobroci. Rozmowy z wujem Edmundo, ciepłą dłoń nauczycielki, sympatię sprzedawcy piosenek i wreszcie przyjaźń z Portugą, która odmieni jego życie. äMoje drzewko pomarańczoweö to piękna opowieść o tym, jak rodzi się czułość i jak ważna jest w życiu każdego człowieka, bo nawet jej okruszyna potrafi przywrócić chęć do życia i zamienić rynsztok w skrawek nieba. Przecież każdy z nas potrzebuje kogoś, kto się o niego serdecznie zatroszczy i w niego uwierzy. A wtedy, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, stajemy się lepsi, silniejsi i radośniejsi. Bo radość to słońce w sercu, które czerpie swe ciepło z miłości.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:historia chłopczyka, który pewnego dnia zrozumiał, czym jest ból... historia chłopca, który pewnego dnia zrozumiał, czym jest ból... Cała Polska Czyta Dzieciom Cz. 17
Autor:José Mauro de Vasconcelos (1920-1984)
Tłumacz:Teresa Tomczyńska
Lektor:Adam Woronowicz
oraz:Teresa Tomczyńska
Wydawcy:Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza SA (2008-2011) Muza SA (2007-2011) Warszawskie Wydawnictwo Literackie (2009) Polityka Spółdzielnia Pracy (2008-2009) Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza (2007-2008) CZŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM
Serie wydawnicze:Cała Polska Czyta Dzieciom Kolekcja książkowa Cała Polska Czyta Dzieciom Fundacji "ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom" oraz tygodnika Polityka
ISBN:879-83-61174-68-4 978-83-61174-00-4 978-83-61174-68-4 978-83-7495-319-1 978-83-7495-434-1 978-83-7495-596-6
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza rodzina zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 29 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo