Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku

Inne tytuły:
V-Ż.
suplement A-Ż
Redakcja:
Ewa Różycka
Tadeusz Pilch ...
Wydawca:
Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy (2003-2010)
Autotagi:
druk
książki
literatura stosowana
pedagogika
Więcej informacji...

Kolejny tom Encyklopedii pedagogicznej XXI wieku. Zamiarem autorów było dać nauczycielowi solidny fundament wiedzy merytorycznej i humanistycznej do ukształtowania osobowości wszechstronnej, otwartej, innowacyjnej. A co jeszcze ważniejsze dać motywację do rzetelnego wypełniania powinności wobec samego siebie, wobec młodzieży, wobec społeczeństwa. Te przeświadczenia stały się przesłanką doboru i zakresu treści haseł. Wiele w nich historii, bo kto nie zna i nie rozumie przeszłości, ten jest ślepy na przyszłość. Bardzo wiele w nich treści, które z pozoru nie przynależą do pedagogiki. Ale tylko z pozoru.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:V-Ż. suplement A-Ż Su-U Tom 2 G-Ł Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku tom VII Tom 6 Su-U Tom 1 A-F Tom 3 M-O T.5 T.7 T.1 T.2 T. 7 V-Ż Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T.3 R - St Tom 4 T. 5, R-St Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku T.4, P Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T.2, G-Ł Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T.1, A-F
Redakcja:Ewa Różycka Tadeusz Pilch Franciszek Adamski Urszula Śmietana Grażyna Dryżałowska
Autorzy:Franciszek Adamski Krystyna Ablewicz Elżbieta Adamczuk Mariusz Adamczyk Jan Adamowski
Opracowanie:Urszula Śmietana
oraz:Ewa Różycka Tadeusz Pilch Urszula Śmietana Krystyna Ablewicz
Wydawca:Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy (2003-2010)
ISBN:83-86169-03-6 83-88149-92-X 83-89501-06-6 83-89501-24-4 83-89501-41-4 83-89501-63-5 978-83-62015-18-4 978-83-89501-77-6 978-83-89501-96-7 83-89501-22-4 978-83-89501-63-5 978-83-89501-98-7
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk encyklopedie książki literatura literatura stosowana pedagogika publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje informacyjne publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe reprodukcje zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 53 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo