Historie Prawdziwe: Walka o Daisy:

historia dziewczynki, która się zgubiła i odnalazła

Tytuł oryginalny:
One small boat
One Small Boat. The Story of a Little Girl, Lost Then Found
Autor:
Kathy Harrison
Tłumacz:
Robert Mitoraj
Wydawca:
Wydawnictwo Hachette Polska (2006-2013)
Wydane w seriach:
Historie Prawdziwe
Kolekcja Hachette
Historie Prawdziwe - Hachette
ISBN:
978-83-7849-317-4, 978-83-7849-432-4
97883784947324, 97-83-7849-4732-4
Autotagi:
druk
książki
5.0

Historia kilku skrzywdzonych przez życie dziewczynek: Jazzy, Crystal, Priscilli, Maggi i Karen. Główną bohaterką jest jednak sześcioletnia Daisy - agresywna, depresyjna anorektyczka, zdradzająca symptomy wielu zaburzeń psychicznych. Autorka decyduje się podjąć wyzwanie i przyjmuje do siebie w nadziei, że dzięki temu Daisy nie trafi do zakładu opiekuńczo - leczniczego. Pewnego dnia znajduje się ojciec dziewczynki.... Co z tego wyniknie? Czy prawdą jest to, co inni mówią o Daisy? Dlaczego mimo wszystkiego ktoś bardzo walczy o dziewczynkę? Kto taki? Jak potoczą się losy Daisy i jej koleżanek z rodziny zastępczej? [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książki Kate Harrison opisują życie rodziny zastępczej do, której trafiają dzieci z róźnymi problemami często niezaleźnymi od nich. Walka o Daisy m.in. opisuje szczegółowsze losy jednego z nich. Jednak tytuł nadany przez polskich wydawców jest mało trafny według mnie powinniem zostać przetłumaczony w oryginale ( One small boat: the story of a little girl, lost and found). Poza tym bez większych ale. Książkę czyta się szybko, czytającym targają różne emocje i tak też być powinno.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
monikam1986
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo