Rachunkowość finansowa:

materiały pomocnicze do wykładów i ćwiczeń

Autorzy:
Zofia Sikorska
Mirosław Szymczak
Wydawcy:
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa (2002)
Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie (2000)
WSZ (2000)
Wydane w seriach:
MD
ISBN:
83-88335-00-6, 83-88335-05-7
83-88335-19-7
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe

1. Środki gospodarcze i źródła ich pochodzenia; 2. Bilans księgowy; 3. Operacje gospodarcze i ich wpływ na składniki bilansu; 4. Konto księgowe i jego rola w ewidencji operacji gospodarczych; 5. Dzielenie i łączenie kont księgowych; 6. Zestawienie obrotów i sald; 6. Poprawienie błędów księgowych; 7. Dokumentacja księgowa; 8. Dokumentacja księgowa w rachunkowości skomputeryzowanej; 9. Techniczne formy księgowości; 10. Ewidencja środków pieniężnych; 11. Ewidencja rozrachunków; 12. Ewidencja środków trwałych; 13. Ewidencja obrotu materiałami; 14. Ewidencja produktów pracy; 15. Ewidencja zakupu i sprzedaży towarów; 16. Ewidencja różnic inwentaryzacyjnych; 17. Ewidencja i rozliczenie kosztów; 18. Ewidencja przychodów i kosztów związanych z ich osiągnięciem; 19. Ewidencja rezerw i przychodów przyszłych okresów; 20. Ewidencja kapitałów ( funduszy); 21. Ewidencja wyniku finansowego; 22. Roczne sprawozdanie finansowe; 23. Analiza sytuacji majątkowej, finansowej i rentowności na podstawie sprawozdania finansowego; 24. Podstawy prawne rachunkowości; 25. Zakładowy plan kont;
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Podręcznik opracowany w formie teoretyczno-zadaniowej. Część teoretyczna stanowi wprowadzenie i podstawę umożliwiającą i ułatwiającą rozwiązywanie i interpretację przykładów. Zamieszczone w książce zadania zawierają tematy, które jako praktyczne ilustracje problematyki wykładowej mogą być rozwiązywane w ramach zajęć dydaktycznych lub przerobione samodzielnie przez studentów. Opracowanie to stanowi pomoc dla studentów kierunków ekonomicznych, a także studiów podyplomowych, których program przewiduje przedmiot „rachunkowość zarządcza”. Zawarte w podręczniku informacje mogą być też przydatne w praktycznym zarządzaniu firmą. /z Wprowadzenia/
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo