Ultraviolence

Autorzy:
Lana Del Rey
Blake Stranathan
Wykonanie:
Lana Del Rey
Elizabeth Woolridge Grant
Producent:
Dan Auerbach
Kompozytor:
Lana Del Rey
Wydawcy:
Polydor Ltd (2014)
Interscope Records (2014)
Universal Music Group (2014)
Autotagi:
CD
nagrania muzyczne
3.0

"Ultraviolence" to trzeci studyjny album Lany Del Ray, nagrany we współpracy z Danem Auerbachem - na co dzień wokalistą i gitarzystą rockowego duetu The Black Keys. W powstaniu płyty uczestniczyli również: Paul Epworth (pracował między innymi z Coldplay, Adele, Florence and the Machine), Greg Kurstin (Kelly Clarkson, P!nk, Lily Allen) oraz Rick Nowels (Madonna, Nelly Furtado, Dido). Pierwszym singlem promującym "Ultraviolence" stała się kompozycja "West Coast". Kolejne single to: ballada "Shades of Cool", tytułowy "Ultraviolence" - opowiadający romantyczną historię miłosną oraz "Brooklyn Baby" - utwór inspirowany twórczością Lou Reeda. Płyta "Ultraviolence" spotkała się z dobrym przyjęciem krytyki i fanów. Zadebiutowała na pierwszym miejscu amerykańskiej listy Billboard 200, sprzedając się w nakładzie 185 tysięcy kopii. Lana Del Rey to zdecydowanie jedna z ciekawszych wokalistek, a "Ultraviolence" - płyta nasycona amerykańską mitologią i pełna retro-filmowych brzmień - jest jednym z najlepszych popowych albumów 2014 roku.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Wydany w czerwcu 2014 r. "Ultraviolence" to album kompletny i jeśli stwierdzę, że najlepszy w dotychczasowym dorobku Lany... Wokalistka czaruje autentycznym przekazem, świadomie wydobywa każdą kolejną nutę i kupuje wrażliwe serca słuchaczy. • [Link]
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo