Zaklęcie na "w"

Autor:
Michał Rusinek (1904-2001)
Ilustracje:
Joanna Rusinek
Wydawcy:
Wydawnictwo Literatura (2011-2022)
Muzeum Powstania Warszawskiego (2011-2016)
Muzeum Powstania Warszawskiego Łódź Wydaw. Literatura (2011)
Muzeum Powstania Warszawskiego i Wydaw. Literatura (2011)
Wydane w seriach:
Muzeum Powstania Warszawskiego dla Dzieci
Wojny Dorosłych - Historie Dzieci
Trudne tematy
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
powieści
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.3 (4 głosy)

Historia małego Włodka, któremu pewnego roku kończą się wakacje, a zamiast szkoły - zaczyna wojna. Chłopiec nie bardzo wie, czym ona jest, ale ponieważ dorośli mówiąc o niej, ściszają głos, domyśla się, że to zaklęcie jakiegoś złego czarnoksiężnika. Zaklęcie, które sprawia, że ze świata znikają kolory i staje się czarnobiały… Wzruszająca literatura faktu dla najmłodszych wydana w koedycji z Muzeum Powstania Warszawskiego. „Ambitna, oparta na autentycznej relacji próba opowiedzenia dzieciom o wojnie widzianej oczyma dorastającego chłopca. Tak jak to u chłopców bywa, straszną i okrutną wojnę bohater zapamiętał jako bardzo trudną i czasem niezrozumiałą, ale zadziwiającą przygodę. Czytając z dziećmi tę książkę, nie bójmy się wejść w rolę dorosłego narratora, który pokaże także tragiczne i szalone oblicze wojny.”
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Michał Rusinek (1904-2001)
Ilustracje:Joanna Rusinek
Przy współpracy:Anna Sobowiec
Opracowanie graficzne okładki:Joanna Rusinek
Wydawcy:Wydawnictwo Literatura (2011-2022) Muzeum Powstania Warszawskiego (2011-2016) Muzeum Powstania Warszawskiego Łódź Wydaw. Literatura (2011) Muzeum Powstania Warszawskiego i Wydaw. Literatura (2011)
Serie wydawnicze:Muzeum Powstania Warszawskiego dla Dzieci Wojny Dorosłych - Historie Dzieci Trudne tematy
ISBN:978-83-7672-113-2 978-83-7672-339-6 978-83-7672-436-2 978-83-7672-464-5 978-83-7672-729-5 978-83-8208-062-9 978-83-601-42-41-7 978-83-7372-113-2 978-83-7672-336-6
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk elementy biograficzne epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza reprodukcje zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 48 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo