Zbrodnicza intryga

Autorzy:
Xavier de Montépin (1823-1902)
Ksawery de Montepin
Wydawca:
Wydawnictwo Damidos (2014)
Wydane w seriach:
Sensacja
Sensacja - Damidos
ISBN:
978-83-7674-180-2, 978-83-7855-079-2
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza

Rok 1855, oblężenie Sewastopola, ciała zmarłych i rannych żołnierzy zalegające pole bitwy, a wśród nich ocalały kapitan Malory i... nędznik okradający trupy. Skradziony medalion z podobizną przepięknej kobiety, należący do jednego z poległych, intryguje kapitana Maloryego do tego stopnia, że pragnie poznać jego właściciela. Gdy go odnajduje, okazuje się, że on jednak żyje... Ranny żołnierz powierza swoją ostatnią wolę kapitanowi Maloryemu... Ten jednak nie ma zamiaru spełniać ostatniej woli pułkownika de Maldree... Chęć zawłaszczenia majątku po zmarłym doprowadza go do popełnienia okrutnych czynów. Czy zbrodnie Maloryego wyjdą na jaw?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo