Podręczny słownik polsko-angielski

Inne tytuły:
A practical Polish-English dictionary
Autorzy:
Jan Stanisławski (1893-1973)
Małgorzata Szercha
Katarzyna Billip
Zofia Chociłowska
Wydawcy:
Wydawnictwo Wiedza Powszechna (1966-10973)
Państwowe Wydawnictwo Wiedza Powszechna (1971-1995)
WP (1992)
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...

Słownik zawiera około 50 000 haseł ilustrowanych przykładami użycia i zwrotami frazeologicznymi. Uwzględniono najważniejsze terminy techniczne i fachowe z wielu dziedzin, a także wyrazy potoczne i regionalne. Podano polskie nazwy geograficzne, a także polskie skróty.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:A practical Polish-English dictionary [A-Ż]
Autorzy:Jan Stanisławski (1893-1973) Małgorzata Szercha Katarzyna Billip Zofia Chociłowska
oraz:Małgorzata Szercha
Wydawcy:Wydawnictwo Wiedza Powszechna (1966-10973) Państwowe Wydawnictwo Wiedza Powszechna (1971-1995) WP (1992)
ISBN:83-207-0673-4 83-214-0124-4 83-214-0245-3 83-214-0512-6 83-214-0806-0 83-214-0807-9 83-214-1001-4 83-214-1008-1 83-14-1008-1 83-214-012-4 83-214-0215-3
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk książki literatura literatura stosowana publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje informacyjne publikacje popularnonaukowe słowniki zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 181 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo