Wielkie prace małej pszczoły

Autor:
Cecylia Lewandowska (1902-1989)
Ilustracje:
Mateusz Gawryś (1926-2003) ...
Wydawcy:
Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia (1959-1997)
Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych (1950)
Państw. Zakł. Wydawn. Szkoln (1950)
Wydane w seriach:
Biblioteka Przyrodnicza
ISBN:
83-03-01299-1, 83-10-08352-1
83-10-03352-1
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
5.0

Życie pszczół też może być pełne przygód. A jeśli do tego dziecko może poznać otaczającą przyrodę i zrozumieć jak żyją pszczoły i skąd się bierze miód? Nawet pszczelarze mogą czytać ją z zapartym tchem. Ta doskonała książka jest napisana językiem dostosowanym do ludzi młodych, a ponadto bogato ilustrowana, pięknymi kolorowymi rysunkami.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Cecylia Lewandowska (1902-1989)
Ilustracje:Mateusz Gawryś (1926-2003) Mieczysław Gawryś
Wydawcy:Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia (1959-1997) Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych (1950) Państw. Zakł. Wydawn. Szkoln (1950)
Serie wydawnicze:Biblioteka Przyrodnicza
ISBN:83-03-01299-1 83-10-08352-1 83-10-03352-1
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania proza publikacje popularnonaukowe zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 40 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo