Szkoła przy Cmentarzu: Śnieżny potwór

Tłumacz:
Maciejka Mazan
Autor:
Tom B. Stone ...
Wydawca:
Wydawnictwo Da Capo (1995-2000)
Wydane w seriach:
Szkoła przy Cmentarzu
Szkoła przy cmentarzu - Tom B. Stone
ISBN:
978-83-7157-125-1
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
5.0

" Tuż za nim rozległ się ryk potwora. Kyle skoczył naprzód i upadł. Śnieg ugiął się pod nim jak budyń. Szpony nieomal go dosięgły. Rzucił się do ucieczki na czworakach. Widział teraz zarys ogromnej stodoły, ciemniejącej w coraz większym mroku. Obszedł ją dookoła. Drzwi. Drzwi. Gdzie te drzwi...? Potwór chwycił go za kostkę."
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Abominable Snow Monster
Tłumacz:Maciejka Mazan
Autorzy:Tom B. Stone Tom Stone
Wydawca:Wydawnictwo Da Capo (1995-2000)
Serie wydawnicze:Szkoła przy Cmentarzu Szkoła przy cmentarzu - Tom B. Stone
ISBN:978-83-7157-125-1
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 20 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo