Poznańmy się:

przewodnik bimbojerski dla cołkiej famuły

Autorzy:
Magdalena Knapowska-Niziołek
Jerzy Hamerski
Ilustracje:
Max Skorwider
Wydawca:
Wydawnictwo Poznańskie (2013-2015)
ISBN:
978-83-7177-984-8
Autotagi:
druk
książki
przewodniki
4.0

Miasto jest jak historia detektywistyczna. Ktoś tu już kiedyś był i zostawił ślad. Prezydent, noblista, generał. Ale też zwykła kelnerka, harcerz albo urzędnik, który postanowił pojechać na rowerze w świat. Śladem bywa pomnik, droga, czasem dom. Albo miejsce, na którym nie ma nic oprócz chaszczy i wspomnień. Tajemnice Poznania ze śpiewem na ustach odsłaniają Łejery. Po spektaklu w nowym teatrze na Cytadeli cołką famułę - dzieci, rodziców, dziadków, krewnych i znajomych - pakują do bimby i z pomocą pełnego piosenek książkowego przewodnika pokazują im miasto inaczej niż dotąd, po łejersku. Bimba piszczy na zakrętach w labiryncie ulic, i przystanek po przystanku, od Winograd po Dębiec, mija miejsca, które dotąd wydawały się zwykłe, szare i nudne. Niewidzialne, bo nikt nie zwracał na nie uwagi. Nagle okazuje się, że mają do opowiedzenia jakąś historię. Piękną, śmieszną albo straszną. Naszą.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo