Trzecie lato

Inne tytuły:
Stowarzyszenie Wędrujących Dżinsów
Autor:
Ann Brashares
Tłumacz:
Krzysztof Adelt ...
Wydawcy:
Grupa Wydawnicza Foksal (2015)
Egmont Polska (2003-2009)
Wydane w seriach:
3
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...

Na jesieni "wrześniowe" mają się rozjechać w różne strony, by rozpocząć studia. Są to ich ostatnie wspólne wakacje przed wkroczeniem w dorosłe życie. A zatem jest to czas, kiedy magia i moc Wędrujących Dżinsów mogą się im najbardziej przydać. Tibby uświadamia sobie coś, co dotyczy istoty jej relacji z Brianem, a o czym dżinsy wiedziały już od dawna. Ponieważ wszystko naokoło zdaje się zmieniać w szaleńczym tempie, Tibby szuka w nich oparcia i ostoi. Carmen potrzebna jest cała magia zgromadzona w dżinsach, gdyż zgodziła się do końca wakacji pracować jako opiekunka zrzędliwej Greczynki - babci Leny. Carmen uświadamia sobie także, że udaje kogoś, kim nie jest, i to przed kimś, kto może okazać się w jej życiu naprawdę ważny... Lena bardzo chciałaby, aby dżinsy podpowiedziały jej, czy powinna zrealizować swoje marzenie i pójść na uczelnię artystyczną, nawet jeśli nie może w tej kwestii liczyć na przychylność i zrozumienie nikogo z rodziny. Bridget szczególnie cieszy się, że akurat jej dżinsy przypadły w udziale na samym początku wakacji. Gdy trafia na obóz piłkarski, okazuje się bowiem, że wśród innych trenerów jest ktoś znany jej w szczególny sposób... To trzecie lato Stowarzyszenia jest pełne słońca i radości, choć zdarzają się sytuacje wymagające prawdziwej odwagi, a także chwile smutne. Ann Brashares opisuje niezwykłe wakacje, które zmieniają wszystko w życiu czterech przyjaciółek i nadają nowe znaczenie ich ulubionym, magicznym dżinsom.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Stowarzyszenie Wędrujących Dżinsów Stowarzyszenie wędrujacych dżinsów 3.
Autor:Ann Brashares
Tłumaczenie:Krzysztof Adelt Paulina Braiter
Wydawcy:Grupa Wydawnicza Foksal (2015) Egmont Polska (2003-2009)
Serie wydawnicze:3
ISBN:83-237-1636-6 978-83-237-8696-2 978-83-280-2083-2 83-237-8698-8 83-237-86596-8
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo