Szkoła do góry nogami czyli Czarodziejskie sztuczki Lili

Tytuł oryginalny:
Hexe Lilli stellt die Schulle auf den Kopf
Autor:
Knister
Tłumacz:
Magda Lubicz ...
Ilustracje:
Birgit Rieger ...
Wydawca:
Wydawnictwo Nasza Księgarnia (2003-2005)
ISBN:
978-83-10-10962-0, 83109628
Autotagi:
druk
literatura piękna
Więcej informacji...
4.0

Lili jest dokładnie w twoim wieku i wygląda zupełnie zwyczajnie. Bo Lili jest zwyczajną dziewczynką. No... Może nie całkiem. Lili ma coś niezwykłego - księgę czarów, zgubioną przez czarownicę Surulundę. Lili nikomu o księdze nie powiedziała, ukrywa ją nawet przed młodszym bratem Leonem. Ale czy potrafi z niej skorzystać? Kiedy w klasie Lili zjawia się wizytator z kuratorium, jej próby czarów stawiają szkołę na głowie...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Knister
Tłumaczenie:Magda Lubicz Birgit Rieger Magdalena Lubicz
Ilustracje:Birgit Rieger Magda Lubicz
Wydawca:Wydawnictwo Nasza Księgarnia (2003-2005)
ISBN:978-83-10-10962-0 83109628
Autotagi:druk epika książki liryka literatura literatura piękna opowiadania powieści proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo