Forum dyskusyjne

Ikona z płomieniem - oznacza nowy "gorący" temat. Ikona z pinezką - temat przypięty na stałe. Ikona z pajęczyną - temat w którym dawno nic się nie działo.
W BIBLIOTECE
wątki: 29
wiadomości: 236
wątki: 4
wiadomości: 32
wątki: 6
wiadomości: 43
wątki: 10
wiadomości: 25
wątki: 6
wiadomości: 17
OBOK BIBLIOTEKI
wątki: 8
wiadomości: 26
wątki: 11
wiadomości: 65
POZA BIBLIOTEKĄ
wątki: 48
wiadomości: 174
wątki: 22
wiadomości: 51
wątki: 9
wiadomości: 38
W BIBLIOTEKACH
wątki: 2
wiadomości: 3
wątki: 1
wiadomości: 1
wątki: 3
wiadomości: 3
wątki: 0
wiadomości: 0
wątki: 0
wiadomości: 0
wątki: 0
wiadomości: 0
wątki: 0
wiadomości: 0
wątki: 0
wiadomości: 0
wątki: 0
wiadomości: 0
wątki: 0
wiadomości: 0
wątki: 0
wiadomości: 0
wątki: 0
wiadomości: 0
wątki: 0
wiadomości: 0
wątki: 1
wiadomości: 1
wątki: 0
wiadomości: 0
W sumie nasi użytkownicy napisali 2027 wiadomości w 682 wątkach.
Szukaj na forach
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo