07.11.2025Tydzień Edukacji Globalnej: Biblioteka inspiruje do działania!

W dniach od 17 do 24 listopada 2025 roku obchodzimy Tydzień Edukacji Globalnej pod hasłem: „Działanie daje nadzieję. Razem w stronę sprawiedliwej, pokojowej i zrównoważonej przyszłości”. To doskonały moment, by zastanowić się nad globalnymi wyzwaniami i tym, jak możemy na nie odpowiadać!
W bibliotece znajdziesz zasoby i materiały niezbędne do refleksji nad światem oraz do podjęcia aktywnego działania.
• Zbiory na miejscu: zapraszamy do działów z literaturą dotyczącą ekologii, praw człowieka, zrównoważonego rozwoju, historii i różnorodności kulturowej. Pomożemy Ci znaleźć książki, które pogłębią Twoją wiedzę o świecie.
• Padlet: szukasz gotowych pomysłów na lekcje, warsztaty czy akcje? Na naszym stale aktualizowanym Padlecie znajdziesz mnóstwo praktycznych inspiracji do naty­chmi­asto­wego­ wykorzystania! padlet.com
• Katalog "Kolekcja Edukacja Globalna": skorzystaj z naszego spec­jali­styc­zneg­o katalogu online. To bogaty zbiór materiałów edukacyjnych, scenariuszy i publikacji, idealnych dla nauczycieli, uczniów i wszystkich aktywistów! katalogi.oborniki.pbp.poznan.pl
Przyjdź do nas i przekonaj się, że każde, nawet najmniejsze, działanie zaczyna się od wiedzy! Włącz się w Tydzień Edukacji Globalnej. Czekamy na Ciebie!
2025 Tydzień Edukacji Globalnej — kopia.jpg


Komentarze
  • Serdecznie pozdrowiamy cały kolektyw Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Poznaniu Filia w Obornikach!
    Gratulujemy słusznej postawy zaangażowania obywatelskiego w krzewieniu nieśmiertelnych idei sprawiedliwości, pokoju i postępu w duchu demokracji i praworządności.
    W szczególności jednoczymy się w promowaniu otwartości, inkluzywności oraz różnorodności kulturowej.
    Niech Tydzień Edukacji Globalnej będzie okazją do jeszcze bardziej intensywnej pracy na bibliotekarskim odcinku budowania lepszej przyszłości Zjednoczonej Europy.
    Aktywiści wszystkich kultur - łączcie się!

    10.11.2025 11:04:14
    [awatar]
    TRzeszuto

Dodaj komentarz
Oborniki PBP
TRzeszuto
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo