Pozostaw po sobie ślad:

900 inspirujących cytatów: jak przeżywać życie, aby twój czas nie płynął daremnie?

Inne tytuły:
Dziwięćset inspirujących cytatów, jak przeżywać życie, aby twój czas nie płynął daremnie?
Opracowanie:
Jolanta Szwalbe
Wydawca:
Wydawnictwo im. Benjamina Franklina (2017)
ISBN:
978-83-938435-8-9, 978-83-938438-9-3
Autotagi:
druk
książki
proza
publikacje popularnonaukowe

Pragnę wyrazić nadzieję, że piękne sentencje, aforyzmy, ale też wyimki literackie, które zamieściłam w obecnym ósmym już tomiku cytatów będą drogowskazami, których warto w życiu się trzymać. Bedą inspiracją do działania, pociechą w smutku i podpowiedzią przy życiowych wyborach. Wisława Szymborska w odczyc8ie noblowskim wygłoszonym w 1996 roku nawiązując do słów Szekspira, mówiła o świecie jako bezmiernym teatrze, na który mamy wprawdzie bilet wstępu, ale ważność tego biletu jest śmiesznie krótka i do tego ograniczona dwiema stanowczymi datami. Pamiętajmy jednak, że nie jest najważniejsze, jak długo jest nam pisane dźwigać na ramionach życie. Dużo ważniejsze jest jak przeżyjemy swoje zycie, które jest tak naprawdę cudem, darem i przywilejem. I nie da się go powtórzyć ponieważ drugiego biletu wstępu na ten świat nie otrzymamy. A zatem, czyż nie jest to wystarczający powód, by pozostawić po sobie jakiś ślad? najlepiej szlachetny, dobry, inspirujący dla następnych pokoleń. Autorka Jolanta Szwalbe (Opis z okładki)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo