Alfabet niepodległości

Autor:
Anna Skowrońska
Ilustracje:
Joanna Gębal
Emilia Pyza
Opracowanie graficzne:
Emilia Pyza
Wydawca:
Wydawnictwo Muchomor (2018)
ISBN:
978-83-65650-16-0, 978-83-89774-85-9
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe
Więcej informacji...

Krótkie hasła, jak elementy układanki, tworzą obraz niepodległej Polski. Oprócz oczywistych tematów jak akcje zbrojne, zabiegi dyplomatyczne czy rozpad mocarstw, pokazujemy też ciekawostki, np. co łączy wojnę polsko-bolszewicką z King Kongiem? Poznacie odważne kurierki z czasów wojny, genialnego inżyniera, złotą medalistkę olimpijską... i wiele innych niezwykłych postaci, które tworzyły II Rzeczpospolitą. A jeśli poszukacie rodzinnych wspomnień i wyszperacie wiadomości o tym, co sto lat temu robili Wasi przodkowie, możecie ułożyć własne hasło!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Anna Skowrońska
Ilustracje:Joanna Gębal Emilia Pyza
Opracowanie graficzne:Emilia Pyza
Opracowanie:Emilia Pyza
Wydawca:Wydawnictwo Muchomor (2018)
ISBN:978-83-65650-16-0 978-83-89774-85-9
Autotagi:druk epika historia ikonografia książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania publikacje informacyjne publikacje popularnonaukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 5 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo