Mózg nastolatka:

jak przetrwać dorastanie własnych dzieci

Tytuł oryginalny:
Teenage brain
a neuroscientist's survival guide to raising adolescents and young adults,
Autorzy:
Frances E. Jensen
Amy Ellis Nutt
Tłumaczenie:
Amy Ellis Nutt
Katarzyna Sosnowska
Wyd. w latach:
2014 - 2016
ISBN:
978-83-280-2182-2, 978-83-280-3360-3
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
Więcej informacji...
3.0

Z naukową precyzją i przystępnym językiem "Mózg nastolatka" rzuca nowe światło na funkcjonowanie mózgu w okresie dorastania. Frances E. Jensen, neurolog o międzynarodowej sławie i matka dwójki chłopców, opierając się na badaniach i swoim klinicznym oraz rodzicielskim doświadczeniu proponuje rewolucyjne spojrzenie na naukową koncepcję rozwoju mózgu. Wnioski z jej rzetelnej i dogłębnej analizy Jensen w błyskotliwy sposób przekłada na praktyczne wskazówki dla rodziców i nauczycieli, jak pomóc ich nastoletnim podopiecznym przetrwać trudny okres dojrzewania i łagodnie wejść w dorosłość."Cenne źródło informacji dla rodziców, pracowników socjalnych, nauczycieli i wszystkich osób, które w jakikolwiek sposób są związane z nastolatkami. Niezwykle wciągająca, klarowna i bardzo pouczająca książka ("New York Journal of Books").
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:a neuroscientist's survival guide to raising adolescents and young adults, jak przetrwać dorastanie własnych dzieci
Autorzy:Frances E. Jensen Amy Ellis Nutt
Tłumaczenie:Amy Ellis Nutt Katarzyna Sosnowska
Wydawcy:Wydawnictwo W. A. B. - Grupa Wydawnicza Foksal (2016) Grupa Wydawnicza Foksal (2016) Legimi (2016) IBUK Libra (2016) WAB (2014-2016)
ISBN:978-83-280-2182-2 978-83-280-3360-3
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana proza publikacje popularnonaukowe wychowanie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo